Hasło, które może wywołać niemal przerażenie: przeprowadzka. Jak zabrać całą firmę na drugi koniec miasta? Albo na drugi koniec Polski? I wreszcie – jak znaleźć nowe biuro? Takie, do którego pracownicy będą chcieli przyjeżdżać. Takie, aby nagle z pracy nie zrezygnowała połowa kadry.
Zmiana biura to jedno z ważniejszych wydarzeń w historii firmy, zarówno dla mniejszych spółek, jak i dla tych, które zajmują całe piętra. Wybór lokalizacji traktuje się jak element budowy wizerunku, poprawienia standardu pracy czy szukania oszczędności, a czasem jest to połączenie kilku elementów. Zmiana lokalizacji na bardziej prestiżową i zarazem tańszą w utrzymaniu naprawdę jest możliwa. Trzeba tylko wszystko bardzo dokładnie przemyśleć i przygotować.
To wcale nie jest tak łatwe, jak to na pierwszy rzut oka wygląda
Mogłoby się wydawać, że znalezienie właściwego biura to szybka i prosta sprawa, bułka z masłem. Nic bardziej mylnego. Jakieś biuro można znaleźć praktycznie od ręki, ale tylko „jakieś”. I niekoniecznie na dobrych warunkach. Dokładna analiza wielu zgromadzonych ofert to skomplikowany i czasochłonny proces.
– Wiele firm szuka biura na własną rękę, myśląc o oszczędnościach. Ale czy na pewno są to oszczędności? Czas poświęcony na poszukiwania, wdrażanie się w sytuację rynku, spotkania, wizje lokalne jest niewspółmiernie wysoki do rzeczywistych korzyści. Samodzielne działania nie dość, że czasochłonne, to wciąż nie dają wiedzy na temat wszystkich możliwości. To zapewni tylko doradca, który jest na bieżąco i nie musi nagle wydeptywać nowych ścieżek, bo zna je już wszystkie i wie, które z nich prowadzą do celu – mówi Marlena Przyczka z agencji SkyWest
Decyzja o najmie biura albo renegocjacji aktualnej umowy powinna być przemyślana i podjęta z wyprzedzeniem, które daje czas na negocjacje lub poszukiwania. Presja czasu zawsze pracuje na niekorzyść najemców. Rynek nieruchomości komercyjnych jest dynamiczny i wymaga szybkiej reakcji na pojawiające się zmiany – wcześniejszy start procesu pozwala znaleźć biuro w atrakcyjnej cenie, a nie szukać czegokolwiek „na już”.
Nie kupuj oczami
To, co widzisz, niekoniecznie jest tym, co finalnie dostaniesz. Wiedzą to pracownicy agencji pośrednictwa nieruchomości – specjaliści w temacie. Każdą ofertę analizują, uwzględniając więcej kryteriów, niż osoby nieznające specyfiki branży. Agencje doradcze znają też charakter lokalnego rynku i aktualne ceny transakcyjne oraz mają dostęp do wszystkich ofert powierzchni komercyjnych. Są w stanie podpowiedzieć, jakie zagrożenia mogą się pojawić w trakcie procesu, a nawet – jaki jest charakter i styl pracy właścicieli nieruchomości. Czynsz jest bardzo istotny, ale to tylko składowa kontraktu, jakim jest umowa najmu. Współpraca z agencją nieruchomości daje pewność analizy czynników pozafinansowych, które osobom niezaznajomionym z branżą wydawać się mogą nieistotne, podczas gdy często bardzo mocno wpływają na codzienny komfort pracy, a co za tym idzie na wartość najmowanej powierzchni.
– Samodzielne próby wyszukiwania odpowiedniej powierzchni oraz odpowiedzi na pojawiające się w trakcie procesu pytania mogą być czasochłonne. Finalnie może to sprawić, że cały proces utknie w martwym punkcie. Agencja nieruchomości, dzięki znajomości rynku oraz doświadczeniu zawodowym zespołu doradców, wiele problemów rozwiąże za Ciebie od ręki. Podczas gdy doradca będzie dla Ciebie pracował, Ty możesz skoncentrować się na robieniu czegoś zupełnie innego – mówi Marlena Przyczka z SkyWest.
I wreszcie: negocjacje. Aby skutecznie prowadzić negocjacje z wynajmującymi, należy mieć zebrane oferty oraz przygotowane zestawienia porównawcze, poparte znajomością rynku i aktualnych stawek. To właśnie na tym etapie można wiele zyskać lub stracić. Doświadczenie zdobyte w setkach zrealizowanych transakcji siłą rzeczy pomaga w prowadzeniu negocjacji, a tym samym przekłada się na lepsze warunki najmu. W efekcie praca agencji nieruchomości przynosi dwojakie oszczędności: selekcję ofert dostępnych na rynku (czas) oraz skuteczne negocjacje, które wpływają na zapisy wynegocjowanej umowy (pieniądze).
Agencja SkyWest, zanim rozpocznie poszukiwania biura lub magazynu, zadaje klientom pytania, które pozwolą doprecyzować potrzeby, jak również poznać krótko- oraz długofalowe cele biznesowe firmy. Następnie wnikliwie analizuje setki ofert, wybiera optymalne rozwiązania, negocjuje najlepsze warunki i zabezpiecza długoterminowe interesy klienta. Zapraszamy, na pewno znajdziemy dla Ciebie najlepsze możliwe rozwiązanie: skywest.pl.
16.04.2019wróć do aktualności